Koncentrlj a fkezsi technikra, mert az lehetv teszi szmodra, hogy kzelebb kerlj az eltted levhz. Ha jl elsajttod, hogy mikor fkezz s hogy, hogyan kanyarodj, egy verseny sorn jobb pozciba tudsz kerlni, de sok motoros nem igazn jkor hasznlja a fkeket.
A motor els fke kb. a fkezsi er 70%-t teszi ki, de a legtbb motoros egy j kis motorozs kzben attl fl, hogy kicsszik. A hts fk nem produkl ekkora ert, de szksges ahhoz, hogy a motor egyenslyban legyen fkezs kzben.
Mikor fkezel, keresned kell a tmad pozcit, jl meg kell szortanod a motort a trdeiddel, fleg akkor, amikor a fkezsi terlet egyenetlen. Ez segt a motor irnytsban s kevesebb energit vesz ki a karjaidbl s a vllaidbl.
Amikor kzeleg egy sima, egyenletes kanyar, akkor fkezs kzben a testslyod a motor htuljra helyezd, hogy megakadlyozd a hts kerk megemelkedst. Ha a kanyarban nagy nyomvly van (ltalban a homokos plykon) sszpontostsd a slyod a motor kzepre, hogy knnyebben tugrass a bukkann. Ha a kanyar ves, helyezd a testslyod elre, hogy a sly az els kereken legyen, ezzel megakadlyozva a kicsszst.
Gyakorls
Itt van nhny j tancs, ami segt a fkezs gyakorlsban
Keress egy sima terletet, mikzben lassan egyesben alapjraton msz, fokozatosan hzd az els fket addig, amg nem kezd fogni. De figyelj, mert egy kis gzt is kell majd adnod, hogy ne fulladjon le a motor. Ahogy a fk elkezd fogni, engedd fel, majd ismteld meg prszor a gyakorlatot. Ezek utn rezni fogod, hogy mikor kezd majd fogni az els fk, s ez segteni fog abban, hogy magabiztosabban hasznld az els fket, s ne csssz ki a kanyarban.
A kvetkez feladatban rakjl ki 4 bjt tglalap alakban. Ahogy megkzelted a tglalap vgt, fkezz a hts kerkkel, s farolva prblj meg kanyarodni, anlkl, hogy letennd a lbad. A j kuplung hasznlat segt abban, hogy ne fulladj le a motorral, s amikor befordultl, folyamatosan engedd fel a kuplungot, s gyorsts a kvetkez fordulig, hogy megismtelhesd a gyakorlatot.
Rendszeres gyakorlssal tkletesteni tudod a fkezsi technikdat, s j kanyarodssal prostva brkitl gyorsabb lehetsz.
(topcross.hu) |