Minden motorozás előtt ellenőrizd
- a láncfeszességet, valamint fújd be láncspray-el.
- a légszűrőt, tisztítsd ki, valamint kend be légszűrő olajjal.
- a csavarokat, nincs-e törve, nincs-e meglazulva, esetleg nem hiányzik-e valamelyik
- a küllőket (megvan-e mind, nincsenek-e meglazulva, eltörve, elhajolva)
Mit kell ellenőrizni két motorozás között?
- először is mosd meg alaposan a gépet, vigyázz arra, hogy ne kerüljön víz a kipufogóba és a légszűrőn keresztül a karburátorba.
- fékbetéteket, elég gyorsan kopnak, ha kell cseréld ki azokat.
- a kormányt, a fékcsövet a kuplung- és gázbowdent, nincsenek-e elkopva, kidörzsölődve.
- a lánc és a lánckerekek állapotát, mert nagy igénybevételnek vannak kitéve, ha szükséges cseréld ki azokat.
- a váltóban az olajszintet, ha négyüteműd van, akkor a motorolaj-szintet is.
- a hűtőket: nincsenek-e eltörve, elhajolva, esetleg nem szivárognak-e, valamint a folyadékszintet.
- a guminyomást.
Évközi ellenőrzések:
- kerékcsapágyak, ha szükséges cseréld ki.
- hátsó lengőkar és csapágyai, kormánycsapágyak, ha elkopott cseréld ki, ha még jók akkor tisztítsd meg, majd újra kend be őket zsírral.
- ha kétütemű géped van akkor nézd meg a power szelepet. Gyakran elhanyagolják, aztán ha nem működik megfelelően, akkor a motor teljesítményét negatívan befolyásolhatja.
- tisztítsd meg a bowdeneket és ha kell olajozd be őket.
- időközönként cseréld le a fékfolyadékot. Higroszkópos tulajdonságú, mely azt jelenti, hogy megköti a vizet és szennyezetté válik. Fékezésnél a víz gőzzé alakul és csökken, vagy meg is szűnik a fékhatás. - ellenőrizd a kipufogót, ha szükséges cseréld ki a gyapotot a dobban. A karbantartás egyik fontos része, mégis gyakran elhanyagolják. Egy kiégett dob power szelephez hasonlóan csökkenti a teljesítményt. (topcross.hu) |