A következőkben egy kis segítséget kaphattok, hogy a motorotok rugózását a saját testsúlyotokhoz igazítsátok.
Első lépés:
Először is emeld meg a motort, úgy hogy csak a hátsó kerék legyen a levegőben. Ellenőrizd, hogy a himbarendszer egyik része sem érinti az állványt. Ez könnyen befolyásolhatja a mérést, amit el fogunk végezni. Következő lépésben, keresd meg azokat a pontokat, amik között a mérést végzed. Ajánlatos a tengely és az ülés melletti sárvédő között mérni. Biztosan rögzítsd a két ponton a mérőszalagot, hogy ne csússzon el. Keress egy olyan pontot a sárvédőn, amit könnyebb megjegyezni, és könnyebben megtalálsz majd a jövőben (legyen például 600mm). Ezzel majd gyorsabban és könnyebben is fogsz tudni számolni. Ha megvan ez a pont, akkor a sárvédőn jelöld meg valahogy, hogy a következő méréskor könnyebben megtaláld.
Megjegyzés:
Minden alkalommal, mikor ellenőrzöd a süllyedést, mérd mindig újra a két pont közti távolságot, hogy biztos legyél az értékben.
Második lépés:
Most, hogy megvan a két viszonyítási pont, tudnod kell, hogy mennyi a megnövekedett mérési érték. Használd a mérőszalagot, ha kell, kétszer is ellenőrizd le a távolságot, és jegyezd fel valahova a kapott értéket, hogy el ne veszítsd.
Harmadik lépés:
Ha megvan az előzőleg mért eredmény, emeld le a motort az állványról, és rakd le a földre. Nagyon fontos, sík talaj legyen, mert így a súly egyenletesen oszlik el. A következő lépésben üljön a rider a motorra, úgy hogy az ülés közepén legyen, és a lábait tegye le a földre. A motoros ülési pozíciója itt nagyon fontos. Győződj meg róla, hogy a hátsó lengéscsillapító tökéletesen a helyén van, de ha nem vagy biztos benne, akkor nyomd le az ülés hátulját, hogy a rugó a helyére kerüljön. Figyelj arra, hogy az első fék ne legyen behúzva, mert ez akaratlanul is nyomást gyakorol a felfüggesztésre. Ezután mérd le megint a választott két ponti távolságot. Ezek után számold ki a bakon mért adat és a teher alatti süllyedés különbségét, ezzel megkapod a negatív rugóutat.
Megjegyzés:
Igazából nincs ideális számérték arra, hogy mennyi a tökéletes süllyedés, de ha olyan 95-105mm közé esik, az már a mai motoroknál tökéletes.
Negyedik lépés:
Ha növelni vagy csökkenteni akarod a süllyedés (rugó-előfeszítés) értékét, tedd vissza a motort újra a bakra. A jobb oldalról közelítsd meg a gépet, a rugó-előfeszítést állító csavart egy kalapács, és egy csavarhúzó segítségével lazítsd meg.
Ötödik lépés:
Ha nagyobb süllyedésre van szükséged, akkor fogd meg a rugót, és csavard az óramutató járásával ellenkező irányba. Ha kevesebbre, akkor pedig az óramutató járásával megegyezően. Ha ezt megtetted, vedd le a motort a bakról és mérd újra a két pont közti távolságot.
Hatodik lépés:
Ismét jobb oldalról közelítsd meg a gépet, és a rugó-előfeszítést állító csavart rögzítsd. Vigyázz arra, hogy eközben tartsd meg a beállított értéket.
(topcross.hu) |