Ez a művelet is egyszerűnek tűnik. Itt van pár tanács, amiket ha megfogadsz, biztos lehetsz benne, hogy megfelelően fog működni a teleszkóp.
Amire szükséged lehet:
Kulcs, nyomatékkulcs (gyakorlott szerelők akiknek nincs nyomatékkulcsa, húzzák meg „érzésre”, de a legbiztosabb a kulcs használata), zsír, csiszoló vászon, törlőrongy.
Lépés 1: első tengely behelyezése
Semmiképpen se üssük be kalapáccsal, mert megsérül és akkor előfordulhat, hogy a villák nem fognak egyenesen állni. A tengelyt vékonyan kend be zsírral, és így akadálymentesen tudod visszahelyezni. Egy jól beállított villába a tengely könnyedén visszacsúszik. Figyelj arra, hogy a menetes vége a fék oldalán legyen.
Mindig alaposan tisztítsd meg a tengelyt zsírozás előtt. Először töröld meg egy ronggyal, majd használj finom csiszolópapírt. Addig csiszold, míg fémes fényű nem lesz. A kerékagyat se felejtsd el megtakarítani. A tengely és kerékagy közötti rész, valamint a porvédőknek is tisztának kell lennie.
Lépés 2: Tengely fékoldali lefogatása
Ha a tengely már a helyén van, akkor csavard rá a végére a csavarját és húzd is meg. Ha ezzel kész vagy húzd meg a villa végén lévő tengely-lefogató csavarokat is (itt tesz jó szolgálatot a nyomatékkulcs - a pontos értékek beállításához használd a motor kézikönyvét). Most már átléphetünk a kerék másik oldalára, hogy megigazítsuk a villát.
Lépés 3: Villa megigazítása
Fogd meg a villa végét, és addig mozgasd ide-oda a tengelyen, amíg nem érzed, hogy pont összefekszenek (szabadon mozog a tengelyen). Ezt úgy tudod ellenőrizni, hogy ha túl be-, vagy kinyomtad villa végét, még a csavarmeghúzás előtt is szorul.
Lépés 4: Tengely jobboldali lefogatása
Már csak annyi dolgod van, hogy meghúzd a jobboldali lefogató-csavarokat, és irány a pálya!
(topcross.hu)
|